ABOUT


I was born into the world of wine at my family home, the Marcato winery in the Veneto region of Northern Italy.  After many years of working alongside with my family I enrolled at the University of Milan to study Winemaking and Viticulture. My time at University was supported by some time working as an apprentice to help gain experience in the career I was working towards. In 2001, I spent 3 months at Wente Vineyards in Livermore, California. Following this, I spent 3 months in Australia at Wynns Winery in Coonawarra.

After graduating in 2003, I  became the Chief Winemaker at Marcato which was the start of Marcato wines making an appearance in the International market. In the meantime I also still wanted to share my skills in winemaking and marketing so I spent over 3 years working with Issyk winery in Kazakhstan with the aim to train and rebuild the reputation this winery had in the past. Nowdays they are considered to be the best winery in Kazakhstan. No long ago at the end 2014 I stopped my cooperation with Marcato in Roncà and here when I start to plan the project for my new step in my carrier of winemaker:

ENRICO MARCATO FAMILY OF WINE a project I always had in mind and here I am launching it in 2016 with a new concept, a new vision of what wines can be. So I have take all the wines brands I have created since 2004 and grouped in this new company which soon will showcase the authentic roots and tradition of my region.

Sono nato nel mondo del vino nella mia casa di famiglia, l’azienda vinicola Marcato nella regione Veneto del Nord Italia. Dopo molti anni di lavoro insieme alla mia famiglia, mi sono iscritto all’Università di Milano per studiare Viticoltura ed Enologia. Il mio tempo all’università è stato supportato da qualche esperienza come apprendista per supportare il percorso di studi. Nel 2001, ho lavorato 3 mesi presso la Wente Vineyards in Livermore-California. In seguito ho anche trascorso 3 mesi in Australia presso la Wynns Winery in Coonawarra.

Dopo essermi laureato nel 2003, sono diventato enologo dell’azienda Marcato, il quale ha segnato l’inizio del cammino per l’apparizione dei vini Marcato nel mercato internazionale. Nel frattempo, ho voluto anche condividere le mie competenze in enologia e marketing, quindi ho trascorso più di 3 anni lavorando con l’azienda vinicola Issyk in Kazakistan con l’obiettivo di addestrare e ricostruire la reputazione che questa cantina aveva avuto in passato. Oggi sono considerati la migliore azienda vinicola del Kazakistan. Non molto tempo fa alla fine del 2014 ho interrotto la mia collaborazione con l’azienda Marcato a Roncà ed è qui che ho iniziato a pianificare il progetto per il mio nuovo passo nella mia carriera di enologo:

ENRICO MARCATO FAMILY OF WINE un progetto che ho sempre avuto in mente e che sto lanciando nel 2016 con un nuovo concetto, una nuova visione di cosa possono essere i vini della mia regione. Ho preso tutti i marchi dei vini che ho creato sin dal  2004 e li ho raggruppati in questa nuova società che presto mostrerà le radici e la tradizione autentiche della mia regione.

Enrico Marcato